ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ կքննարկի Իրանը կրկին ռմբակոծելու հնարավորությունը, եթե Թեհրանն ուրանը հարստացնի մինչև «տագնապալի» մակարդակի։ Թրամփը հավելել է, որ կցանկանար տեսնել, թե ինչպես են Միջազգային ատոմային էներգիայի գործակալության կամ այլ հեղինակավոր աղբյուրի տեսուչները ստուգում Իրանի միջուկային օբյեկտներն անցյալ շաբաթավերջին դրանց ռմբակոծությունից հետո։               
 

«Քառասուն հոգով էինք սեղան նստում, հիմա մենակ եմ մնացել...»

«Քառասուն հոգով էինք սեղան նստում, հիմա  մենակ եմ մնացել...»
06.03.2015 | 12:32

«Պատասխան՝ 100 տարի անց» նախագծի շրջանակում մեկնարկած ցեղասպանության վավերագրերի թեմաներով գեղանկարչական, գրաֆիկական աշխատանքների և քանդակի մրցույթի արդյունքներն ամփոփվել են: Աշխատանքները ստեղծվել են 1894-1923 թվականներին գրված` Հայոց ցեղասպանությունը փաստող անպատասխան նամակների ու այլ վկայությունների հիման վրա: Ապրիլին կհրատարակվի «Պատասխան` 100 տարի անց» պատկերագիրքը: Հայաստանի ազգային պատկերասրահում կբացվի ցուցահանդես: Նախագիծն իրականացնում է Եղիշե Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանը՝ ՀՀ մշակույթի նախարարության և ՎիվաՍել-ՄՏՍ ընկերության աջակցությամբ: Մրցույթ-ցուցադրության աշխատանքները գնահատել են 20-ից ավելի մտավորականներ, առավելապես` կերպարվեստի գործիչներ (Ռոբերտ Էլիբեկյան, Արև Սամուելյան, Կարեն Աղամյան, Կարո Վարդանյան, Բագրատ եպիսկոպոս Գալստանյան, Հրանտ Թադևոսյան, Լուսիկ Ագուլեցի):

Օրերս գրականության և արվեստի թանգարանում կազմակերպվեց փակ ցուցադրություն: Ներկայացվեցին նախնական փուլերը հաղթահարած բոլոր աշխատանքները («Վերադառնամ տուն», «Ճանապարհ» , «Մարդկության սև խոռոչ», «Գաղթ», «Դեր-Զորի հերոսը»…)։

Առաջին մրցանակին արժանացավ Նարեկ Կնյազյանը: Երիտասարդ արվեստագետն իր «Վերջինը» քանդակը ստեղծել է Սառա Բերբերյանի վկայության հիման վրա. «Մենք շատ մեծ գերդաստան էինք, Էսքիշեհիրում էինք ապրում: Քառասուն հոգով էինք սեղան նստում: Հիմա մենակ եմ մնացել...»:
Եղիշե Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանի տնօրեն ԿԱՐՈ ՎԱՐԴԱՆՅԱՆԸ լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ նշեց, որ ինչպես նախագիծն է ինքնատիպ, ոչ ստանդարտ ձևաչափով, գնահատումը ևս անսովոր ձևով է արվել` բացառելու համար որևէ շահարկում, բողոք, տրտունջ: «Հանձնախմբի յուրաքանչյուր անդամ միայնակ է մտել սրահ, շրջել է, գնահատել ներկայացրած աշխատանքները և վերաբերմունքը արձանագրել գրառման թերթիկում»,- ասաց նա:

Մշակույթի նախարարի տեղակալ ՆԵՐՍԵՍ ՏԵՐ-ՎԱՐԴԱՆՅԱՆԻ խոսքով` նախագիծը հնարավորություն է ստեղծել սերունդների յուրօրինակ երկխոսության. «Հետաքրքիր է համադրելը տեքստերը, որոնք հիմք և աղբյուր են եղել այս գործերը ստեղծելու համար: Համոզված եմ, որ համալիր ծրագրի շնորհիվ ունենալու ենք հետաքրքիր արդյունք` պատկերագրքի տեսքով: Ծրագիրը խորհրդանշում է կյանքի շարունակությունը, որովհետև 100 տարի առաջ տեղի ունեցած ոճրագործությունը ուղղված էր այն սերնդի դեմ, որ ստեղծագործում է այսօր»:

ՎիվաՍել-ՄՏՍ ընկերության գլխավոր տնօրեն ՌԱԼՖ ՅԻՐԻԿՅԱՆԸ նշեց, որ այս և այլ նախագծերն ապացուցում են մի կարևոր հանգամանք` մենք չենք մոռանում: Նրա խոսքով` եթե աշխարհը մինչ օրս չի ճանաչում ցեղասպանությունը, գիտակցաբար կամ անգիտակցաբար թույլ է տալիս, որ նման ցեղասպանություններ տեղի ունենան, և տեղի են ունենում: Պատմությունը լի է այդպիսի փաստերով: «Այս ցուցադրությունը երիտասարդ սերնդի ամենաթարմ խոսքի արտացոլումն է»,- ասաց Հայաստանի ազգային պատկերասրահի տնօրենի պաշտոնակատար ԱՆՈՒՇ ՀԱԿՈԲՅԱՆԸ, կոչ անելով՝ ազգային թեմաներին հաճախ անդրադառնալ և հարստացնել հայ արվեստը:


«Իրատես de facto»-ն հետաքրքրվեց` հաղթող աշխատանքները և դրանք ամփոփող պատկերագիրքը ներկայացվելո՞ւ են դրսում: «Պատկերագիրքը եռալեզու է լինելու, ներկայացվելու է գրքի միջազգային ցուցահանդեսներում»,- ասաց «Պատասխան` 100 տարի անց» նախագիծը համակարգող ՀԱՍՄԻԿ ՀԱԽՎԵՐԴՅԱՆԸ և հավելեց, որ արձագանքի դեպքում պատրաստ են նաև շրջիկ ցուցադրություն կազմակերպելու սփյուռքում, Արցախում, ՀՀ մարզերում: Ցուցահանդեսը կուղղորդվի դասախոսական նյութերով, որ կներկայացնեն երիտասարդ պատմաբանները: Հայաստանի ազգային պատկերասրահի հայ գեղանկարի բաժնի վարիչ, մրցույթի պատասխանատու, արվեստաբան ԱՐՄԵՆ ԳԱՍՊԱՐՅԱՆԸ նշեց, որ աշխատանքների գեղարվեստական տենդենցները և ուղղությունները տարբեր են, բայց բոլորի մոտ առկա է մեկ ընդհանուր գիծ` սիմվոլիզմը: Արմեն Գասպարյանը պատասխանեց նաև «Իրատես de facto»-ի հարցերին:


-Տարբերվո՞ւմ են ցեղասպանությունը վերապրած և մերօրյա արվեստագետների գործերը:
-Ձեր հարցն ինձ հիշեցրեց Վարդգես Սուրենյանցի «Ոտնահարված սրբություն» կտավը, որ ներկայացվում է Հայաստանի ազգային պատկերասրահի մշտական ցուցադրության բաժնում: Այդ կտավում մահացած վանական կա, թուրքերի բարբարոսություններն են պատկերված: Ակամա հիշեցի նաև Հարություն Կալենցին, որ եղեռն վերապրած նկարիչ է, երբևէ նման պատկերներ չի ստեղծել: Նկարում է միայն դիմանկարներ, բնապատկերներ: Հենց դա է հայի հաղթանակը: Այսօրվա կտավներում մենք տեսնում ենք ցեղասպանության դետալներ, սակայն գերիշխում է լավատեսությունը:
-Մրցույթի նախնական փուլերը հաղթահարել էին 20 աշխատանք: Պատկերագրքում տեղ են գտնելու 15-ը: Դժվա՞ր ընտրություն էր:
-Հայտերը շատ էին, սկզբնական շրջանում շատ էսքիզներ մերժվեցին, չէին համապատասխանում միջոցառման գեղարվեստական չափանիշներին: Արձագանքել են նաև Ռուսաստանից, Ֆրանսիայից: Ռուս նկարիչ Իլյա Նեկրասովը ներկայացել էր «Հոգիներ» կտավով: Հետաքրքիր է, որ այլազգին վերապրում, ստեղծագործում է այդ թեմայով ու բավական ազնիվ: Հաղթել-չհաղթելը պայմանական է: Ապրիլյան ցուցահանդեսին զուգահեռ ներկայացվելու են նաև ավագ սերնդի կայացած արվեստագետների աշխատանքները: Օրինակ, ցուցահանդեսին կմասնակցեն քանդակագործ, պրոֆեսոր Գագիկ Ղազարյանը, վաստակավոր նկարիչ Ռուբեն Արուտչյանը, ով ներկայումս աշխատում է Կոմիտասի կերպարի վրա: Վերջիններս նաև հանձնաժողովի կազմում էին:
-Լավագույն աշխատանքները կներկայացվե՞ն դրսում:
-Ես մեծ հույս ունեմ, բայց յուրաքանչյուր ցուցադրության կազմակերպում մեծ ֆինանսներ է պահանջում:
-Ո՞ր աշխատանքները կառանձնացնեիք:


-Որպես արվեստաբան և հանձնաժողովի նախագահ վարանում եմ նման գնահատական տալուց: Բայց կասեմ, որ հետաքրքիր տեխնիկա ունի Արտեմ Ազարյանը: Շուրջ ութ ամիս աշխատել է կտավի վրա: Գաղափարը նույնպես առանձնանում է: Ներկայացնում է Արևմտյան Հայաստանից գաղթած իր տատիկի տան բանալին, որով տատիկը կողպել է դուռն ու գաղթել: Այդ բանալին ես տեսել եմ: Ինչու հիշատակեցի այդ աշխատանքը, որովհետև աչքի է ընկնում և՛ գաղափարով, և՛ կատարողականության վարպետությամբ: Կան գործեր, որոնց գաղափարը, մտահղացումը լավն են, բայց չեն բավարարում կատարողականը:
-Հետաքրքիր կլիներ, որ նախագծին հայտ ներկայացնեին արվեստագետներ Թուրքիայից:
-Նման հայտ չենք ունեցել:

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3553

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ